annu en regning dag...

Idag vaknade jag av att det lakte vatten fran taket, tankte vafan inte igen. Nar det regnar i Vietnam regnar det enormt mycket. Man hor hur regnet slar mot vaggarna och taket och hur stormen skriker. Jag brukar bli avslappnad under min somn nar det regnar men inte i Vietnam. Regnet har ar kraftigare an i Sverige, sen att deras hus ar inte allt sa isolerat. Man hor allting, fran forsta vaning till traffiken utanfor.

Vadret har ar sa konstig. Efter regnets harda slag kommer solen upp efter ena sekunden, och sen kommer regnet igen, ja det gar i en sadan konstig krets. Jag hoppas iaf pa fint vader snart sa jag kan ut och doppa mig i havet och dega i stranden. Det var en dag da jag ville ut till stranden runt kl 12 for det var da solen stralade som mest men ingen ville folja med mig. Alla mina kusiner sa att det var alldeles for tidigt. De brukade ga till stranden kl 17 da solen haller pa att gar ner. Det ar fan da alla dra hem, sa jag. Faktum var att vietnameser inte tycker om att sola for att vara brun ar inte sa speciellt snyggt i Vietnam. Man ska helst vara vit, darfor dra de till stranden ratt sent for att inte bli solbrand eller bli brunare an vad de redan ar. Jag ska iaf bli svart nar jag kommer tillbaks till Sverige, sadesa!





Kommentarer
Postat av: yen

jasa hah XD

det ar astrakigt har sa att det inte ar sant! Man blir vackt vid ATTA tiden sen blire kortspel eller ligga i sangen och svettas, eller drar vi till stan (hant 2 ggr bara) och om det blir skittrakigt drar jag till slakting och ar inne pa datan XD



Fett skont att du bor i stan, jag skulle fan ocksa trivas dar, har kryllar det av malar, odlor, kackerlackor, jaa allt ackligt!



jupp det kanske vi gor :) men hur ska du kunna skriva aao pa din nya mobil?

2009-07-17 @ 15:12:40
URL: http://oichi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0