Coraline [2009]

Jag ha inte sett en bra film på länge och tycker ibland filmkvällar är så dryga på grund av hur många dåliga filmer jag ha sett på sistone. Men helgen innan hos Jocke tvingade han mig att kolla på Coraline med sin bror. Jag sa "okej" trots att jag hellre vill spela sims 3. Kent visade trailern och filmen visade vara jätte spännande så jag satt där helt förväntansfullt.

Så nu vill jag rekommendera filmen! Den är sjukt bra, en av dem bästa animerande film jag ha sett. Coraline är lite creepy och annorlunda men det gör hela handlingen bara mer spännande.

En liten kort handling
Coraline och hennes familj ha flyttat in till ett nytt hus men Coraline är inte så glad över att dem ha flyttat ut från stan och hennes vänner. Hennes föräldrar har ingen tid med henne på grund av jobbet. De sitter om dagarna och knappa på tangentbordet. Coraline är rastlös om dagarna men en dag upptäckte hon en mystisk dörr som ledde till en annat hem fast ändå lika som hennes riktiga hem fast med föräldrar som är mycket, mycket snällare. I det nya hemmet fanns det allting som gjorde Coraline lyckligare. Coraline lockas av det andra hemmet mer och mer tills den andra mamman begärde något av Coraline som var helt oacceptabelt. Nu vill Coraline bort därifrån men den andra mamma försöker hålla Coraline i det nya hemmet för evigt.






Kommentarer
Postat av: Tobi

Fan att jag missade helt när den gick på bio, jag ville se den. Hade du någon bra kvalite på din?

2009-06-25 @ 19:50:31
Postat av: Mikki

jo kvalitén va jätte bra! :) du måste se den!

2009-06-25 @ 21:07:50
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: Tobi

Skicka en länk till vart du fick tag på den då :)

2009-06-26 @ 21:26:42
Postat av: SAM NHIO

är filmen animerad??? jag har läst boken för flera år sedan, och boken är iaf sjukt bra!

2009-07-19 @ 15:20:51
URL: http://mintsmak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0