Midsommar

Det blev ingen stupfull midsommar för min del även om tanken hade varit det. haha men nej inte i år.

I år firade jag midsommar på en hederlig svensk vis och vad vorde då inte svensk midsommar utan sill, färskpotatis m.m. samt jordgubbar till efterrätt på en fin sommarstuga utanför byn. (och glöm inte dansa runt kuken förstås!) Jo, för mig var det första gången jag firade på detta vis! (förutom att dansa runt ja ni vet) Vi blev iallafall bjudna till Rickards sommarstuga tillsammans med hans familj men eftersom vi asiater konstigt nog inte kan äta sill blev det även mycket grillmat som vi tog med. Deras sommarstuga är väldigt liten, nästan lika liten för dvärgar eller som ett stort dockhus. Men faktum är att människor som levde under krigstiden var väldigt små på grund av undernäring och allt slit. Så ja länge ha stugan funnits och det som är ännu mer intressant är att det t.o.m. finns en historiebok kring deras förfäder som levde i det huset. Ganska häftigt. En annan häftig grej då jag fann coola antikprylar och veckorevyn från 1961. Retro!

Mumsa i sig med glass och jordgubbar är jag bäst på.



Äldre modetidningar, retro of today!



Det bjöds på jordubbar, glass och jordgubbsvin!



Här kastar vi pil på måltavlan



Äta Mat är jag bättre på!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0