Längtar till framtiden

26 skoldagar kvar! Knappt det, för jag ha ledigt på onsdagar och fredagar vilket innebär att jag bara gå 3 skoldagar i veckan. Sköna skoldagar det.

Jag längtar faktiskt till framtiden och det är inte många som gör det. Framtiden för andra är en skrämmande tanke men för mig hälsar framtiden ett glatt välkomnande. Jag ser mycket fram emot framtiden som fylld med nya erfarenheter, kunskaper och glädje.

Framtiden kommer inte alltid att vara ljust. Dåliga, ångestfyllda dagar kommer ibland och alla misstag man kommer att begår men det få man räkna med. Man tar tag i det, lär sig och gå vidare...

Det är lite underligt att jag ha så många positiva tankar och det kan mycket möjligt beror på att jag är en tjej med alldeles för många förhoppningar trots att det är lågkonjuktur nu när vi går ut till arbetslivet. Men det är inte arbetslivet jag längtar till utan världen. Jag mot världen och världen mot mig.
Jag vill resa, plugga utomlands, möta nya människor osv. Det är mina planer för jag vill inte etablera mig inom ett yrke som ger lön men inget nöje eller bosätta i Sverige föralltid eller gifta sig så tidigt som möjligt bara för att få ett överstökat framtid ELLER ta dagen som det kommer och ser vad framtiden tar mig (Nej, för mig funkar inte på det viset "Nothing happens without a reason!") Du påverka din framtid som du vill att framtiden ska påverka dig. Det blir som du gör det till!

Det är inte bara alla mål som jag vill uppnå i framtiden. Jag vill ha kvar alla mina närmsta vänner, familjen och pojkvännen i mitt liv. En pojkvän som jag ha nu kan jag tänka mig att leva livet ut med. Även kärleken ska inte hindra mig från att stoppa mina drömmar, det är upp till honom om han vill hänga med mig på äventyr. Dock är min pojkvän en kille som inte ha så stora mål i livet utan vill helst leva ett enkelt liv med ett fast jobb. Det är många som tänker så och det är en bra tanke, en tanke jag alltid kommer att gå tillbaks till om alla mina drömmar inte slår till.






Kommentarer
Postat av: Camie

åå så fint skrivet. vilken inspirerande text :D *applause. tack!

2009-05-05 @ 14:32:18
URL: http://materialworld.blogg.se/
Postat av: Mikki

åhh tack gumman, vill du hänga med mig på äventyr? ;)

2009-05-05 @ 14:35:03
URL: http://thisismiki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0