My ugly half

Ett ansikte är oftast det första vi ser och oftast något vi vill dölja bort. Jag har två sidor av mitt ansikte, en liten skymt av det fina. En profilbild där jag hellre vill visa upp men samtidigt finns det en annan sida som jag försöker dölja.

T.ex. på bild. När jag står upp för bild brukar jag oftast säga "Nej! Vi byter sida!" "Nej, det är min dåliga sida!", eller så struntar jag i att ta sidobild och vänder mitt ansikte framåt, vilket heller inte bli så bra. Varför är man så besatt över att vara fin på bild? Det är som att tänka för varje bild man tar. Vad händer om man inte hinner tänka så *klick* är det helt plötsligt för sent att ser bra ut då? Jag är inte besatt över att vara fin på bild samtidigt vill man naturligtvis vara fin på bild utan att behöva tänka. Även om jag är sminkad har jag aldrig tyckt om min andra sida och jag har faktiskt inte heller någon bra anledning till det.

Idag kände jag för att ta ego-bilder på min profil med min kamera. Spontant klickade jag bilder på min "fina" sidobild av mitt ansikte samtidigt brukar jag aldrig lägga märke till min andra sidobild. Men vad händer om jag klickade fram den fula delen av mig? Det gör väl ingen skada tänkte jag, förutom att den slösar på mitt minneskort.

*Klick* tittar snabbt och var nära på att radera den tills jag verkligen kollade igenom min bild.
"hmmmm... "

*klick* *klick* *klick*.

För första gången började jag faktiskt gillar min andra sida.





Kommentarer
Postat av: T S U K I I

tycker att du är otroligt vacker fastän du säger "ugly side". inte ugly nånstans

2009-09-09 @ 14:48:31
URL: http://tsukii.net.tc
Postat av: T S U K I I

hihi 80 spänn bara fett najs :D hihi tackar! du måste komma snaaart <33

2009-09-09 @ 15:26:28
Postat av: jenny

du är söt hur som! ;D;D gullig är du!! ;D



ang. min video -

tack så mkt! fast jag sjunger bättre idag, än jag gjorde då :/... och mjo, det var min pojkvän. fram till ungefär två månader sen :/ men jag klarar att se på videon nu iaf =) ^ nu är jag singel ;D. Men det är bra det också! :D fokus på plugg o vänner ist!



kramkram! ;D

2009-09-09 @ 18:23:56
URL: http://bittertruth.blogg.se/
Postat av: j.

men du är alltid söt mikki! ser aldrig dålig ut på bild :) måste fan komma till dig nu snarast! ska fan boka ett datum med dig! så vi får allt snacka om de nu snart! :) PUSS

2009-09-09 @ 18:34:47
Postat av: j.

du ser ju inte dålig ut i verkligheten heller så du inte misstolkar mig! :P hahaha

2009-09-09 @ 18:35:26
Postat av: Mikki

naw vad söta ni är. tack alla det värmer <3



Kram Mikki.



2009-09-10 @ 17:16:03
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: Shirley

Haha ugly side vs better side ? screw it ! DU är fckin vacker ! :-D går allt bra på universitet och så ? sorry att jag inte hört av mig på ett tag . haft mkt på gång . vi har massa plugg Hela tiden . . otroligt jobbigt :-S

2009-09-13 @ 12:59:01
URL: http://shirl.blogg.se/
Postat av: Kelly

Vilken av de är ugly???...

=S

2009-09-22 @ 12:36:02
Postat av: Mikki

jag ha aldrig gillar den vänstra sidbild, men ha accepterat hur jag ser ut nu.



2009-09-23 @ 14:48:39
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: linna

snygg bild!

2009-10-02 @ 12:20:16
URL: http://autumnfellah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0