Uppdatering #1

Tänk er i min situation just nu, där skrivbordet är fylld med tonvis av läxor och böcker samtidigt pågår vår efterlängtande flyttningen till den nya lägenheten. Så där har ni anledningarna till bland annat en mycket dålig uppdatering. Men idag fann jag en liten lucka av min minimala tid för kanske ett inlägg.. eller t.o.m. två.

Jag ska kortfatta (som jag alltid gör) av speciella händelser som är värda att ta upp. för plugg är väl inte så kul att läsa?

Jag hann som sagt träffa på Tobias och Petra, några kompisar från Spanien-resan för en vecka sen. Alla är sig lika vilket är ju kul! Jag vill ju att alla ska vara sig själva när det ändå var ett tag sen man träffade dem.

Jag har lärt känna en jätte trevlig tjej, Helene. Skönt att ha någon att skoja med och skratta tillsammans på lektionen. Även norrköpingsboarna fick jag bra kontakt med. Jag trivs bra i min grupp och som sagt jag trivs bättre för varje dag på universitet.

Det dåliga med att bara läsa en kurs är att man inte är delaktig på nollningen. Jag hade så gärnat vilja vara med för jag älskar dumma aktiviteter. Det är synd att vi som läser kurs missar sånt.

Och jo, jag ha fått lägenheten! Har flyttat in, men inte allt. Så idag måste vi flyttar in lite fler möbler osv. Lägenheten är väldigt färgglatt, köket är citrongul, vardagsrum orange osv.. ja ni lär ser det på bilderna sen.
Sen för första gången har jag handlat något eller ja en massvis med saker från IKEA. Är stolt över att jag hittade saker somhushållsartiklar, hygienartiklar m.m för ett värdigt pris. Jag är kanske lite sen av mig, men jag känner mig ganska vuxen :)

Att handlar tycker jag är kul men vad som är ännu roligare är att snart få INREDA. Jag vill inreda lägenheten där man få denna känslan "ja men det här känns sååå Mikki". Det ska nog inte bli så svårt hoppas jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0