Är i Stockholm...

... har varit här sen onsdags hos Cams bror och träffat på mina vänner innan jag beger mig till Hong Kong. Igår åkte tre hem till Ljungby och Eskilstuna. Det känns lite tomt utan dem...

Men Ice bar hann vi alla besöka, snacka om en iskall upplevelse men riktig häftig var det. Vi fick en varsin drink från Absolute Vodka. Jag valde mango och chili i min, skit äcklig. Smakade bara sprit. Efter Ice bar gick vi och åt. Mot kvällen gick Ida och hennes vän på utgång medans vi andra stack hem för och supa vidare. Vi rensade en hel vodka flaska, tequila, vin och halva absint. Insane! Var uppe till 4 för en viss person ville promenera vid 3 tiden. Helt sjuk att det var så ljust ute vid 3.

Igår besökte vi ytterligare en häftig restaurang/bar. Koh pangan? en thailändsk restaurang men underbart thailändsk inredning. Det känns som om jag befann mig i thailand. Dem hade t.o.m. kvittrande bakgrundsljud.

Idag åker jag till Solna för och möta Jocke. Ska stanna hos hans syster tills vi åker till Hong Kong. Längtar...

Reunion

Förra helgen bar jag mig av mot Eskilstina för en reunion som Emelie har arrangerat i hennes sommarstuga. En liten reunion för tjejer från Spanienresan som man har saknat som tusan och som man knappt har träffats på två år. Sommarstugan tog plats nära Sundbyholm och vid en stor sjö. Utsikten från fönstret var underbart och vädret var stekhett. Men inget slår känslan av att umgås med dessa underbara tjejer igen. Vi har blivit så nära och två år känns inte alls lika långt. Det känns som om vi träffade varandra i Spanien för inte alls längesen.

Tack vare Emelie fick vi även uppleva en massa roligheter. Vi åkte båt till Sundbyholm och tog en glass, åkte "ringen" som gav en otrolig adrenalinkick. Vi grillade, vi drack, vi solade, vi badade, vi myste, vi blev uppätna av myggbett (speciellt jag). Hela helgen har varit underbar. Jag hade the time of my life och jag saknar tjejerna redan.

Jag hoppas snart på en ny reunion med er!

Gnosjö, Varberg, Ullared.

Efter bröllopsdagen bestämde vi för att umgås så mycket som möjligt innan det ena och det andra reser iväg, jobbar, osv. Så vi åkte till Gnosjö för och paddla kanot och grilla. Solvärme var perfekt.

Dagen efter körde vi till Ullared för och handlar material inför camping i Varberg. Vi köpte bl.a. tält, liggunderlag, myggspray m.m. Väl framme gick vi direkt till havet för och plocka musslor. Så mycket trodde jag aldrig att dem fanns och vi fick in sjukt mycket t.o.m.sjöstjärnor och krabbor. Tanken var att musslorna skulle bli vår middag sen när vi är ute och campa. Så när solen började går ner åkte vi runt för och hitta en campingplats. Vi hittade en plats där myggor fanns som mest. Typiskt...
Vädret höll sig bra tills vi satte upp vår tält. Storm, regn, åska var på väg. En stor konstig moln rörde sakta mot oss. Panik gick alla in i bilen men inget konstig hände förutom regn regn och åter regn...
Men att tälta när det regnar var inte så farligt. Det var riktig mysig speciellt när man har en underbar umgänge. Inte ens storm kunde förstöras. Men jag har haft en trevlig campingdag med mina vänner. Jag skulle absolut vilja tälta om igen och igen!

Best summer so far...

Jag har haft en fantastisk start av sommaren 2010. Förmodligen bästa sommar hittills och det blir bara bättre och bättre. Plus att vädret har hållt sig så otroligt bra.

Om ca en timme åker jag till Stockholm, möter mina vänner och sedan blir det Icebar och utgång. Om 3 dagar åker jag och Jocke till Hong kong! Dagarna flyger förbi så fort att jag knappt har fått någon mental avkoppling men jag klagar inte!

Jag hinner inte skriva något mer trots att det är så mycket jag vill delar med! Jag kanske hinner blogga lite när jag är i Stockholm men jag lovar inget.