Gnosjö, Varberg, Ullared.

Efter bröllopsdagen bestämde vi för att umgås så mycket som möjligt innan det ena och det andra reser iväg, jobbar, osv. Så vi åkte till Gnosjö för och paddla kanot och grilla. Solvärme var perfekt.

Dagen efter körde vi till Ullared för och handlar material inför camping i Varberg. Vi köpte bl.a. tält, liggunderlag, myggspray m.m. Väl framme gick vi direkt till havet för och plocka musslor. Så mycket trodde jag aldrig att dem fanns och vi fick in sjukt mycket t.o.m.sjöstjärnor och krabbor. Tanken var att musslorna skulle bli vår middag sen när vi är ute och campa. Så när solen började går ner åkte vi runt för och hitta en campingplats. Vi hittade en plats där myggor fanns som mest. Typiskt...
Vädret höll sig bra tills vi satte upp vår tält. Storm, regn, åska var på väg. En stor konstig moln rörde sakta mot oss. Panik gick alla in i bilen men inget konstig hände förutom regn regn och åter regn...
Men att tälta när det regnar var inte så farligt. Det var riktig mysig speciellt när man har en underbar umgänge. Inte ens storm kunde förstöras. Men jag har haft en trevlig campingdag med mina vänner. Jag skulle absolut vilja tälta om igen och igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0