Kellys & Toans Bröllop -10

Helgen har varit obegriplig, ofattbar, overklig... och ja... mållös som jag är.
För min självaste väninna har gift sig. Allting var så otrolig, otroligt vacker, otroligt fin, otroligt rolig..

Innan bröllopet fick vi köra traditonella lekar där vi tjejer inte få tillåta Toan(brudgummen) och hans grabbar att komma in till brudens hem förens dem går med på att fullgöra våra uppdrag. Uppdragen var allt från att sjunga en kärlekslåt för Kelly till att leta brudens läppavtryck. Och självklart hade vi omöjliga lekar så att våra straffar fick komma till nytta och straffarna var allt från att suga in soja/cola från en nappflaska till att ge oss 9999 kr men dem lyckades pruta ner det till 1000 kr, hehe.

Bröllopet tog plats i Bredaryd efter lekar, ceremonin och fotografering. Deras självaste bröllop, enligt mig, var inte bara som ett bröllop men som en gemenskap där alla nära och kära samlades. Jag tror att Kelly och Toan känner detsamma. Att alla vi ställer upp och bevittna ögonblicket. Ögonblicket som jag gladligen nog fick uppleva var entré. En sån vacker och rolig entré. Hur dem kom med vit limousin och hur dem gick mot oss var så spännande, speciellt när alla sköt ballonger och partypoppers. Andra ögonblicket som vigsel och när dem sa "Ja" till varandra fick jag rysningar. Kärleksauran spreds över hela lokalen. Och Kellys klänningar uppmärksammades, wow.. hon var så vacker och Toan så stilig i sin vita kostym. Deras "dans evolution" som jag hade räknat ut att dem skulle göra. Så bra! Och nio ljuvliga asiatisk maträtter. Jag åt dock inte så mycket med tanke på att jag skulle hålla tal efter fem rätter. Och bröllopstårtan, love it!

Efter fem rätter, gick jag nervös upp för scen för att hålla tal för brudparet, även om jag förkortade min 13 minuters tal ordentlig mycket så var jag ändå rätt nöjd. Jag ville säga mycket mer men ville inte trötta ut gästerna. Att stå i scen framför 150 pers kunde ha gett mig ett nervsammanbrott men tur nog inte. Det var faktiskt rolig att hålla tal, nästan så att jag vill göra om den igen fast ännu bättre såklart.

Glädjetårar rann efter Cams tal, åh så fint. Jag kunde inte hålla emot. Bröllopet blev så lyckad och jag är så tacksam över att få delta i denna underbara evenemang. Något jag alltid kommer att minnas, att se mina vänner gifter sig. Sån otrolig känsla! Så ännu en gång vill jag ge mina hjärtliga gratulationer till Kelly och Toan. Jag önskar er all lycka ni kan få i framtiden. Älskar er mina vänner.


Bild: Mikki Pham

Mer bilder kommer...



Kommentarer
Postat av: t

Sounds like the wedding was really perfect and you had alot of fun! I'm getting goosebumps while reading the text. hihi

2010-06-28 @ 23:51:11
URL: http://babybui.blogg.se/
Postat av: Kelly

Shit jag är jätte seg av mig!

Men Jag måste säga att du har gjort en underbal tal! Jag lyssnade så intressant i varje minut och sekund! SUPER!!! och jag kommer även ihåg allt du sagt...

Love you Mikki!! ..=)

2010-11-28 @ 02:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0