Recension på Leaving The World

Leaving the world är finally utläst. Aldrig har jag någonsin föreställt mig en vanlig kvinna i så mycket trubbel och så mycket besvär. Redan som liten blev hon anklagad för sin pappas avgång och efter det har hennes liv varit som en misär med hemska påföljder. Jag kan dock inte avslöjar så mycket utan enkelt kortfattar alla konsekvenserna: svikelse, otrohet, avsked, skulder, olycka, självmord, psykhem, rymning, fara.

Lägg även märke till att hon är helt oskyldig.

Eftersom boken heter "leaving the world" så har jag förstått att budskapet är "re-enter the world". Allt elände som hon har gått igenom är det inte så konstig att hon vill lämna världen och det gjorde hon. Men steg för steg fortsätter hon att leva och på så vis återvänder hon till världen.

Boken är på engelska är lite svårläst speciellt svåra ord men inget man ska behöva sega sig på eftersom man kommer lätt in i boken, så dessa ord märker man knappt av. Boken får iaf 3,5 av 5 stjärnor.

Så för er som är nyfikna på en kvinnas bedrövliga och dramatiska liv är denna bok perfekt. Leaving the World heter boken med ca 400-500 sidor. Skriven av Douglas Kennedy. Jag är väldig imponerad över att det är en man som har skrivit boken. Det sägs ändå att männen har svårt att veta hur kvinnor tycker och tänker. Så jag är impad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0