Liseberg -10

Jag och mina vänner åkte till Göteborg i lördags men vi hade sån otur med vädret. Det ösregnade och vad tänkte jag på? Jo tunna vårkläder skulle passa bra. Dumhuvud. Så vi passade på att går runt i nordstan för lite shopping. Jag fann ett par sjukt sköna jeans från Cubus för 199 kr. Jag som typ aldrig använder jeans men nu får det bli lite ändring på det. Jeans är snygga! När shopping börjar blir lite för dryg (skyller på plånboken) satt vi och fikade en stund på Expresso House och väntar på att regnet så småningom upphör. Och ser man på, klar himmel! Jippi! Nu erövrar vi Liseberg! Det kommer bli blött och kallt men det brydde vi oss inte.

Under eftermiddag blev det vindstilla. Allt gråa moln försvann med tiden och solen kikade in då och då. Åh det var så fint. Jag åkte såklart på alla möjliga karuseller. Jag älskar höjder, skräck, panik, att vara upp och ner, snabbheten, fara, ja gud vilken Adrenalinkick. Svårt att säga vilken karusell som var min favorit men den mest läskigaste måste jag nog säga "gungan", mest på grund av att man inte kunde hålla sig fast ordentligt, annars var känslan underbart. Höjdskräcken var också jävligt bra, kanske är den min favorit. Men alla karuseller var roliga, som sagt man behöver variation. Spökhuset passade vi även på att gå in. Feg är jag som inte vågar titta upp så mycket, så varje gång jag öppnade ögon såg jag något äcklig och min mun höll aldrig käft. haha
Men helgen var riktigt lyckad! Tack för åkturerna! ;)

Gänget. (Jag kände mig rätt elak som förstör den fina par bilden så jag klippte dit Julia. Nu är jag inte ensam om det, haha)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0