Sony Bravia

Inspiration i högsta nivå! Redigerat om och Tagen från min gamla blogg 2008-05-03.

Sony Bravia Commercial

  • Alla minns väl om den originala Sony bravia reklamen på tv med hundra tusentals studsbollar som studsar mot marken. En underbar reklam video som väcker många känslor. Jag älskar videon och låten som spelades upp. En obeskrivligt fantastisk video som är en av dem bästa inspirerande reklam video enligt mig.



  • Sony superballs var inte bara den enda som var inspirerande och inte lång efter kom deras nya sony Bravia paint reklamen där det explodera färger från marken till byggnader. De använde sig utav 70,000 liter färg i stad som heter Glasgow i Storbritannien. Färgerna som exploderade på byggnader var precis inget man hade förväntat sig men jag älska alla dessa färger och speciellt mot slutet då de avslutade med färger som faller ner för lekparken.




  • Det tog inte så lång tid tills Sony kom upp med en ny reklam video. Den här gången var det plastellin massa kaniner som hoppade omkring i New York city och tack gode gud att även denna reklam videon inte svek oss. Med 2,5 ton plastellin kunde folk skapa 200 kaniner och för att få kaninerna att röra på sig i videon behövdes 40 animatörer.

 


  • Nu gör Sony bravia det igen! Ni har väl inte missat deras senaste Foam city reklamen? Kan ni tänka er en skumparadis? Jo då, Sony bravia har nämligen bestämt sig för att skapa mycket mycket mycket bubblor och skum i Miami. Men hur skapa dem alla dessa tänkbara skum?
    • De hade en maskin som tillverkade skum.
    • Med 1,000 liter vatten behöver maskinen för att skapa 2,000,000 liter skum per minut.
    • Den kan fylla upp en Olympic swimming pool på bara 24 sekunder.
    • Det beräknades att 460 miljoner liter av skum gjordes i slutet av produktionen.
En mycket härlig video och för er som ännu inte sett den lägger jag därför upp videon på min blogg.
Skummigt än så här kan det inte bli! Enjoy! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0