Update@Vietnam

Tid och ork for blogg ligger just nu inte i min prestation, for 30+ grader ar inget och leka med heller. Men en liten kort uppdatering om mitt kara hemland far ni noja med. :)


Hela resan fran Ljungby till Mong Cai, Vietnam tog over 2 dygn. 2 javla dygn! Jag ha aldrig varit sa javla slutkord i hela mitt liv. Men vi stannade i Bangkok i 2 timmar och tog flyget vidare till Hanoi och sedan blev vi upphemtade av slaktingar och akte bil i 6 timmar. Jag trodde seriost att jag skulle do i bilolycka. Men det forsta jag tankte nar vi anlande till VN var.. vafan tog luften vagen? Man ar sa van vid Sveriges friska och rena luft men ar man i VN blev det plotsligt svarare att andas. Men jag overlever... 


Just nu bloggar jag hos min kusin. Deras hus ar sjukt fin! 3 vaningar med 3 badrum, 3 sovrum plus kok och saklart vardagsrum. Dem lever i lyx om man jamfor majoriteten i VN. Jag ar glad over att alla mina slaktingar har tak over sig. I hela sitt liv har de jobbat hart for detta. Sen tackar jag dem for att de har air condition i rummet jag sover i for dem forsta tva dagar kunde jag inte sova for det var alldeles for varmt. Jag har aven varit sjuk och ar nog fortfarande men inte lika mycket.


Staden jag bor i heter Mong Cai, gransen mellan Kina. Mong Cai ar en handelstad och ha utvecklas sjukt mycket sen sist jag var dar. Flera shoppingstalle for priset man tror inte kan vara sant och sen kan man alltid pruta! Sedan finns det saklart dyrare butiker med t.ex. vaskor som jag aldrig nagonsin kommer att ha rad med och da snackar vi om LV butiker och andra markes butiker. Staden ha aven borjat importera produkter fran Korea. Me like! Resterande butiker ags av kineser och vietnameser. Men Mong Cai handlar ju inte bara om shopping, det finns flera utestalle som jag annu inte ha varit pa och sjukt manga fikastalle. Goda och kalla drinkar som behovs varje dag i detta varmen.


I detta varmen vill man ocksa till stranden och bara njuta. Det gjorde vi i forgar, alskar strander. Det var harligt som fan! Naja, detta fa racka nu. Jag ha fortfarande mycket att beratta och bilder att visa. Men det fa vi ta en annan dag.



Pusshej! 



Kommentarer
Postat av: Jocke

Stackars min älskling har du varit sjuk =( jag har också varit sjuk, sjuk att inte få träffa dig. Saknar dig jätte mycket. Hoppas att du kommer få det mer roligare och få uppleva mer spännande saker resten av semestern. puss älskar dig

2009-07-05 @ 11:59:02
Postat av: Mai

Men du bor ju där min mammas släkt bor! Fan vad avis jag är.. om jag hade följt med så hade vi kanske kunnat träffas där :D Är det riktiga LV-väskor? O_o fan vad det har utvecklats. Jag var i VN första gången i 97, och ända sen dess har det blivit finare och bättre med varje besök. Och visst är ddet läskigt att åka buss dit bland bergen? Hatar det så jävla mycket! Hoppas du får det skitkul där :)

2009-07-06 @ 00:30:11
URL: http://maisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0