underbara priser

Att leva i Vietnam är ganska lyxigt. Har man en tusenlapp är man bokstavligen "miljonär" där. 1000 kr är liksom lika med 2372800 dong, dessutom är shopping så otroligt billigt märker man sedan hur snål man plötsligt blir. T.ex. har jag hittat sjukt många skor för under 100 kr, dvs. runt 200 000 dong och när jag hittar ett par andra skor för kanske 400 000 dong, tycker jag att det är för dyrt. Men när man tänker efter så kostar inte det mer än 168 kr. Varför man blir så snål när det gäller shopping är för att alla prutar och få man inte det priset som man vill ha, vill man längre inte ha produkten trots att priset är fortfarande billigt. Dem första dagarna när jag var ute och shoppade, ville jag ha allt! Jag ville ha allt, bara för att det var så jäkla billigt men när man ha sina kusiner blir man oftast stoppad och säger, "det är inte så billigt här. Vi går vidare..."
Därför tycker jag att det är ganska jobbigt och gå runt och shoppa med mina släktingar för dem anser att jag kan få det ännu billigare och bättre, men och andra sidan tycker jag också att det är positivt då jag inte ha shoppat ihjäl mig alla saker som jag tycker är billigt för oftast ligger dem i ett oanvänd hög för när priset är så låg tänker man inte noga om man verkligen vill ha plagget. Då tänkte jag efter vad jag handlar men mot slutet av dagarna i Vietnam, shoppade jag ihjäl mig oavsett priset eftersom jag visste att jag inte kommer att få så underbara priser i Sverige.


Vietnamesiska sedlar i regnbågens färger!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0