Kina->Hanoi

Om 11 dagar aker vi hem. Fan vad tiden gar fort.. sa fort att man inte ha hunnit med allt som finns att gora i Vietnam. Iallafall sa ha jag ha varit i Kina, dock bara i fyra timmar. Det enda som tog oss till Kina var ett visum for en dag sen gick vi bokstavligen over gransen, det tog val bara 10 minuter sen var vi i Kina.  Sedan akte vi buss in till ett storre centrum. Det var jatte rent och fint i Kina i jamforelse med Vietnam. Ni anar inte vilken skillnad det ar, att man bara gar over en kort grans sen ser allting sa annorlunda ut. Vietnam borde ta efter Kina lite mer och fortare! I kina hann jag inte kopa naget mer an en randig kofta for min farmor blev svar sjuk, sa alla var tvungen att aka hem. Vi hann dock hyra taxi till stranden men vi var inte dar sa lange. Jag ska till Kina igen och da ska jag fan vara dar en hel dag for det finns sa mycket kvar att se och handla!

Dagen efter akte vi till Hanoi, Vietnams huvudstad. Vi akte dit med buss med inbyggd vaningsangar som man kunde ligga och sova under natten och sedan nar man vaknar var man framme. Det var verkligen en upplevelse, en upplevelse jag aldrig mer vill upplevas, dels pa att man fick sova jamte framlingar, oturlig nog fick jag sova mellan tva gubbar! Sedan hor man den ena efter andra spy, tutande efter varje femte minut, acklig smorig vietnamesisk musik i bakgrunden och vagarna.. ja den kan ju diskuteras. Den behover fixas for som man studsas och skakas. Over 6 timmar var vi antligen framme och vi spenderade tva natter i indochina hotel. Jatte mysigt fast ganska liten. Anledningen till att vi akte dit var att mina kusiner skulle undersoka deras syn, sen hann vi saklart shoppa en hel del och mycket go mat som vi ha stoppat i oss. Jag testade kimchi (koreansk ratt) for forsta gangen, fan va gott det var! Det fanns sjukt mycket asiatisk mat att valja mellan. Allt fran kinesisk till Japansk mat. Det fanns aven vasterlandskt mat som hamburgare osv. Men inget man precis vill ata nar man ar i Asien. Konstig nog sa ha jag inte saknat svensk mat. Kanske lite bara... potatismos t.ex. Vi skulle egentligen spendera tre natter i Hanoi men min farbror ringde och sa att vi maste hem fort for farmor blev allt sjukare. Sa vi akte hem.

Eftersom min farmor ar svar sjuk flyger min pappa, min farbror och min kusin till Vietnam imorgon. Det var tva ar sen jag traffade min pappa och honom ha man saknat mycket. Jag skulle egentligen aka till London efter Vietnam for att traffa pappa men nu blir nog andrade planer nu nar han anda kommer hit snart.

Just nu ar min farmor fortfarande lika sjuk, sa de ska ta henne till sjukhuset i Hanoi. Usch.. jag hoppas pa battre resultat snart. <3

 

 

 


Kommentarer
Postat av: em trang o viet nam ne

granma da khoi benh.hom ny ba se ve

2009-08-05 @ 14:27:58
URL: http://vn.myblog.yahoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0