Min inspirationsbok om mode

Idag ha vi haft "projektmässa" och det var verkligen ingen bra början utan rent utav frustration och stress med förberedelserna. Jag fick inte min bok utskriven i tid och hade egentligen ingen tid att häfta ihop den med spiral. Jag blev mer än 40 minuter försenad till utställningen och efter 40 minuter kom jag sist med mitt bord men till slut hann Torbjörn att fixa min inspirationsbok så att folk kunde normalt bläddra på den.

Men min inspirationsbok var egentligen inte det viktigaste på mitt projekt utan min fotofilm. Jag ville visa min fotofilm på en mac dator men när jag förde in min fotofilm på mac datorn försämrade kvalitén och eftersom det var brist på tid fick jag istället spela upp den på min bärbara dator. En stor besvikelse i och med folk gick bara förbi och var nog inte så intresserad av att kolla på min 6 minuters film i en liten skärm som ligger på ett väldigt lågt bord. Det dem mest var intresserade var just min inspirationsbok. En tjej kom till mitt bord och gjorde min dag bättre. Alla som gick förbi sa inte så mycket utan tyckte att boken var fin, men hon som kom imponerades av mitt verk och kommenterade t.o.m min uppläggning. Hon hade så många frågor som jag var så villig att svara på. Vi delade på samma intresse och pratade om allt inom mode karriären och utbildning. Bara det lilla kan göra ens dag bättre.

Bara för det lägger jag upp boken på min blogg. Observera att det bara är en inspirationsbok och ingen baserad modefakta.

Enjoy.






















Kommentarer
Postat av: Camie

Du borde lägga upp din inspirationsbok här: http://issuu.com/



greeeeat joooob! my type of book :D om den fanns i en riktig bokaffär skulle jag köpt den ;)

2009-05-20 @ 00:11:31
URL: http://materialworld.blogg.se/
Postat av: Mikki

naw tack för dina ord camie, alltid pålitliga ;)



ohh men jag vill nog inte vara så seriös... ännu :D Vi få vänta lite med det. ;)



2009-05-20 @ 00:15:09
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: Mikki

fast det var en jävligt bra sida! "bläddra" funktionen var awesome!



2009-05-20 @ 00:16:20
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: Nina Dang

Jag förmodar att du är hennes vän? Och hur kunde du veta att jag menar henne om inte hon menar mig då? Jag kanske också menade någon annan som har anklagat mig? Ja, precis. Jovisst, det var rätt onödigt av mig att komma med personliga påhopp, men det tyvärr så jag tycker om henne. Nej du, min kompis la inte sig i, hon berättade för mig att det är någon som hon tror har sktrivit något om mig. Det är lite skillnad. Varför tror du annars jag inte skrev henne namn. Så till skillnad från dig så lägger hon sig inte i. Och varför jag inte säger allt det till henne ist? Jo, för hon inte har sagt något till mig heller? Hon startade skiten, inte jag.

2009-05-20 @ 14:41:00
URL: http://ninadang.blogg.se/
Postat av: Nina.

Hahahaha, seriöst. Jag antar att du inte misstänkte nånting utan du visste att jag menade henne eftersom hon förmodligen också tog åt sig av mitt inlägg för HON SKREV OM MIG. Ja det stämmer precis det du säger, och hon kände väll sig träffad också när jag kallade henne "wannbejapan" eftersom hon ÄR det. Och varför jag tog åt mig? Jo, för hon printade mina flikar. Och kom inte hit och säg att hon printade sin gamla design, för det ändrade hon dagen efter jag skrev inlägget om henne. Det betyder att det kan har varit något hon hittat på.



Hahaha, du vet fortfarande inte vem den hära "j" är. Jag antar att du är exakt likadan som din kompis som gillar att anklaga folk för saker och ting. Hahaha, fortsätt med det, men dra in i mig i nånting.

2009-05-20 @ 21:27:19
URL: http://ninadang.blogg.se/
Postat av: tsukii

haha, men alltså vad man än säger verkar inte den inkompetenta människan FÖRSTÅ ändå, så då kan man ju börja undra vem det är som EGENTLIGEN har problem med läsförståelse? :P



som sagt, jag pallade inte kommentera gällande det där egentligen efter att ha läst inlägget, för det visade bara hur paranoid och omogen hennes tankesätt är, vilket bara skulle leda till "tjafs" med småbarn och du vet hur det är "men hon började ditt och datt". När ska dagens småglin växa upp? haha

2009-05-21 @ 14:58:34
URL: http://tsukii.net.tc
Postat av: tsukii

Hon är ju som hon är, kommer ju aldrig lära sig eller inse något med den 5 åriga hjärnan hon har haha.



Nej självklart inte sötnos! <3

2009-05-21 @ 16:18:41
URL: http://tsukii.net.tc
Postat av: nina

Konfrontera mina kommentarer istället för att komma med allt annat. "J startade detta" "J stalkar mig" "J la sig i" " Vi la oss i lika mycket som J" Detta visa bara hur patetiska ni är. J lar sig INTE i, ni DRAR in henne. ”j” agerade bara som en normal kompis hade gjort. Hon misstänkte att ngn har skrivit om hennes kompis och berättade det för henne. Det hade vem som helst gjort. Antagligen drar ni in henne bara för att MIKKI inte ska skämmas för att hon la sig i och är tvungen att dra in min kompis, men tyvärr så sjunker vi inte lika lågt som du gör mikki. DESSUTOM förstorade vi inte upp skiten. Det gjorde varken jag eller hon Tsuki utan det gjorde DU. Låter väll rätt rolig när detta inte ens har med dig att göra? För Tsukki skrev ett inlägg om mig, jag skrev ett tillbaka, ingen av oss kommenterade varandra för ingen av oss ville förtora upp skiten, sen kommer en som inte har med saken att göra och skriver massa skit haha. Vänta lite,.. varför känner jag igen detta beendet? HAHA jo, gulingar. Kallar mig inte patetisk guling när det är du som är det lilla gumman.



Haha, vad är det ni har skrivit som jag inte förstår? Det är ni som inte förstår för ni jämt säger att "j la sig i blablabla " och att " hon kanske inte menade dig" Asså snälla. Jag har förklarat hur många gånger som helst. Hade hon inte menat mig hade inte DU eller han tönten som inte ens kan dissa skrivit till mig. Och det med att jag kom med personliga påhopp har jag erkänt att det var dumt och tagit bort det till skillnad från Tsukki som inte erkänner att hon skrev inlägget om mig, fattar inte vad det är ni bölar över. Att jag ens ska behöva skriva en hel uppsats för att ni ska förstår, men jag har inget val eftersom ni är så trögfattade, hoppas ni får en klarare bild.



Detta är SISTA kommenteraren till er. Antar att ni kommer tar er chans att skriva massa skit. Men gör så, det bevisar bara hur omogna NI är.



Och mikki, det roliga är att detta inte ens är mellan mig och dig, så skrattretande är du. Din kompis borde be dig växa upp istället.



& tack för att ni har gett mig ett gott skratt. PUSS

2009-05-22 @ 20:08:18
URL: http://ninadang.blogg.se/
Postat av: tsukii

Som du säger "'J' agerade bara som en normal kompis hade gjort" - det var också det Mikki gjorde så vad är det du gnäller över? Till skillnad så reagerade Mikki för att du kastade ur dig nolla osv - bara för att du hade fått för dig att inlägget handlade om dig, och DÅ är det väl MER troligtvis att man som vän reagerar då?

Liksom vad finns det egentligen att "agera" över när man TROR att ett inlägg handlar om ens vän, kanske smartare att FÖRST få klart för sig att det handlade om dig istället för att tro och dra förhastiga slutsatser?



Mikki förstorade inte upp saken, hon ville bara att du skulle få klart för dig att man inte beter sig så som du gjorde - slänga ur sig massa kommentarer så som sär, nolla osv utan att först ta reda på om inlägget handlade om dig.



Förstår inte vad ditt problem är? Förstår du inte det vi säger eller VILL du inte förstå? Vad har jag för anledning att "erkänna" att det var dig jag skrev om - när det nu inte var fallet?

Som du själv sagt, det finns säkert hjälpsidor där ute som har den koden, och det måste inte betyda att jag printat från just DIN blogg.



Säg inte att du INTE ville göra stor grej av det, för den stunden du skrev det där patetiska och löjliga inlägget om mig där du kallade mig saker var redan DÅ du gjorde stor grej av det, inte sant? Lär dig att ta ansvar och konsekvenser över det du skrivit på bloggen och inte lägga skulden på någon annan.



Och anledningen till varför Mikki och Oskar ens lade sig i och kommenterade din blogg var för att du betedde dig illa och kallade mig grejer - och INTE för att jag hade skrivit om dig, är du helt ute och cyklar?



Den som borde växa upp är du, eftersom du är den lilla ungen som inte kan prata som en vettig människa eller acceptera sanningen istället för att FÅ FÖR DIG massa skit så som att jag har bett mina kompisar att hoppa på dig och att jag skrev inlägget om dig. JAG kan inte fatta att JAG ska behöva skriva allt det här och jag hoppas att du verkligen fattar hur det EGENTLIGEN ligger till nu, eller ska jag ta det en gång till kortfattat?



1. Jag bad ingen hoppa på dig för inlägget du skrev.

2. Mikki och Oskar kommenterade för att du anklagade mig och betedde dig illa.

3. Inlägget handlar fortfarande INTE om dig.

Så, kan du och din vän "J" förstå detta nu och lägga ner skitet? Allt detta börjar bli så jävla löjligt

2009-05-22 @ 21:01:24
URL: http://tsukii.net.tc
Postat av: nina

Tsukii, seriöst? OM du inte menade mig. Varför ta du åt dig av mitt inlägg? Och varför ta dina kompisar åt sig? Jag hade kunnat kalla vem som helst för sär, nolla och wannbe japan. Jag kanske menade någon annan som anklagade mig för att ha härmat personen. Varför skulle du tror att det var du? & varför skulle du annars känna dig träffad? För du förstod att jag blev arg på DIG för att du skrev om MIG.



Du säger att dina kompisar skrev till mig för att de tyckte jag betedde mig illa, okej, det förstår jag. Men varför kopplade de mitt inlägg att det var till dig då? HUR kunde de fatta att jag skrev om dig? Rätt konstig inte sant? Jo, för antagligen skrev du om MIG.



Nej jag ville inte göra en stor grej av det. Anledning till varför jag "svarade" ditt inlägg var för att se om DU skulle kommentera det, för då skulle jag vara 100% säkert på att du skrev om mig, vilket du aldrig gjorde. Men sen skrev mikki till mig och då var det inte så svårt att fatta att du menade mig. Sen ville jag bara att du ska veta att jag inte härmade dig och att du inte ska anklaga folk när du inte ens är säkert. Och sen att jag kalla dig för de saker har jag redan sagt att det var dumt, jag blev bara så jävla arg för du anklaga mig för något jag inte ha gjort, och jag känner inte ens dig.



J och mikki agerade som normala kompisar, visst, jag håller med det. Men det J och mikki gjorde var inte ens samma sak. Kommenterade J ditt inlägg kanske? Jag har fler vänner som tyckte ni var onödiga men har de skrivit till dig? - Nej. & har jag sagt att de skrev till mig för att du skrev om mig? -Nej. Men jag tyckte inte de behöver lägga sig i när det inte ens handlar om de. De tyckte jag betedde mig illa, men jag har vänner som tyckte du var jävligt onödig som skrev ett inlägg om mig när du inte ens känner mig. Men de la sig inte i?



Och antagligen är du arg på J för hon avlöjade dig?



Seriöst, acceptera sanningen? Saningen är att du skrev om mig, du vill inte erkänna det.

2009-05-22 @ 21:35:12
URL: http://ninadang.blogg.se/
Postat av: Mikki

"Detta är SISTA kommenteraren till er. Antar att ni kommer tar er chans att skriva massa skit. Men gör så, det bevisar bara hur omogna NI är."



var det ditt sista kommentar? haha probably not. Ta dina ord för dig själv, det ser ut att passa dig mer ;)



Puss

2009-05-23 @ 00:54:58
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Postat av: Mikki

Herregud. vad är det du inte fattar. Måste jag säga detta igen för att klargöra din lilla hjärna?



Inte för att jag vet om det är DU hon menade men det stå ingen ninadang där nånstans. Sen står det ju klart och tydligt att hennes meny ha printat från hennes gamla bloggdesign. Däremot var det DU som skrev onödiga personliga påhopp som jag såg tydligt var till Tsuki. Jag misstänkte även att du tog åt dig av hennes blogg pågrund av att hon ha likadan meny? Det är ju så uppenbart att ditt inlägg kopplas till hennes!



Anledningen till att jag la mig i var inte pågrund av att du kopierade eller inte kopierade hennes design. Det ha jag fan inte en aning om. Men jag la mig i för som en vän vill jag att ingen ska fan ta och hacka på mina vänner. Tsuki ha varken skrivit några kränkningar, påhopp, diskriminering mot dig men däremot ha du så mycket skit i munnen om Tsuki som du måste få ut på din blogg.



så nu fan vet du det. Kom inte tillbaks med mer skit om du inte ha något vettigare att säga.



2009-05-23 @ 01:12:28
URL: http://thisismiki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0