Erfarenhet eller lön?

Jag ska fan i mig börja blogga lite trots att det ligger tusen arbete på mitt skrivbord.Som tur är det bara fredag och helgen börjar med en fin sommarkänsla, great och så ska det va.

Jag skulle iväg till Linköping idag på observationen men jag avbokade den igen och bokade in mig under juni istället. Detta är på grund av tidsbrist och mitt schema kan inte bli mer "fullbokat" som det är nu. När min mamma fick reda på att jag inte åkte till Linköping fick hon utbrott och konstant tjatar på mig om att ta jobbet när jag faktiskt efter flera funderingar inte vill jobba på ett företag där man bara tjänar provision? Det är så jag ha fastställt mig att detta jobb ger ut. Rörlig lön menas oftast att så mycket som man ha presterat fram, i detta fall kunna "sälja och marknadsföra" för att få lönen som man ha lyckas sälja? Lön är väldigt viktigt för mig, jag vill inte går i förlust och pendla upp tusenlappar på att åka fram och tillbaka bara för ett jobb som bara ger ut provision?

Jag har två val, ta jobbet som en erfarenhet eller letar efter ett annat jobb som ger ett fast lön? Erfarenhet eller lön? Åh jobbig val. Jag vill ha erfarenhet inom försäljning och marknadsföring. Mina intressen inkludera nämligen marknadsföring. Sen vem vet, jag kanske jobbar något inom marknadsföring i framtiden? Samtidigt vill jag få lönen som jag förtjänar, lönen som kan räcka till en resa med Jocke t.ex. Fan att det ska vara så svårt! Är sommarjobb så jävla behövlig? Jag klara mig faktiskt utan... men eftersom jag ha en mamma som ha för höga mål på mig, ger jag oftast upp bara för att slippa hennes tjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0