Nov. 21, 2009 Twilight new moon

Okej, nu ska jag berättar en kort översikt om Twilight New Moon som jag såg igår. Vad jag ha förväntat mig är vad jag också hade förväntat mig, inget speciellt faktiskt men den blev godkänd. Så jag håller ungefär med rankningen på IMDB. Storyn kom aldrig fram till något speciellt tyckte jag, det var helt enkelt en jobbig triangeldrama, grubblande tonårsproblem fast det enda annorlunda var vampyrer och varulvar.

New moon hade iaf bättre repliker än den första och det var flera gånger man skrattade på vissa scener. Effekter var också ett plus! Bortser från det ska jag aldrig mer se uppföljelsen av Twiligt på bio. Det märks när bio kryllas av överreagerande fjortisar, speciellt när ljudet blev borta i ett par minuter var det många som skrek och upprörde biografen att spola tillbaka där dem hade missat. Men vad missade vi egentligen? Ingenting! Det fanns ju text! Så dem fick som de ville och biografen spolade tillbaka och vad fick jag för nytta? Inget, missade mitt tåg hem blev konsekvensen.

På det hela taget, få filmen nästan 3 stjärnor av 5, så lite bättre än vad det som gavs på IMDB. Varför? Jo trots att filmen hyllas mest av kåta fjortisar så underskattar jag inte filmen på grund av det.

Men och andra sidan önskar jag att dem aldrig hade fått se filmen och gör saken so big deal of it.

 


Kommentarer
Postat av: Mitchell

Nice blogg. :)

2009-11-22 @ 11:46:45
URL: http://miitchell.blogg.se/
Postat av: Mitchell

Sv: Tackar! :)

2009-11-23 @ 15:38:47
URL: http://miitchell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0