Alicante

Viva la Espana!


Vår sista dag i Spanien spenderades i Alicante. Übermysig stad med täta gator och byggnader. En strand fanns det även dock ej lika stor som i Benidorm men lika fint är det. Denna gång bokade vi ett hotell Alicante estudiotel nära centrum. Stort och lyxigt reception hade dem och rummen som vi fick var helt godkänd. Korridoren var dock läskig och inte kunde man sluta inbilla sig saker då. För att göra fantasin ännu kusligare var hotellet en gång i tiden ett sjukhus, enligt Wai. Otäck va med tanke på hur många kan har dött där! Annars var det ingen fara eftersom vi var så pass många ändå så förutom Ara som blev vettskrämd haha.

På grund av min sömnbrist var jag otrolig seg hela dan och vi hann inte heller göra så mycket i Alicante förutom promenad på stan och marknad. Lunch på KFC och middag på ett uteställe där dem mest serverade kebab. Så spanskmat fick man knappt uppleva utav, ha ha.

Trots sömnbristen försökte jag ändå vara uppe hela dygnet med allesammans eftersom det var vår sista natt i Spanien. För att fördröja natten utan att sova körde vi Uno, kortlekar och charader på hotellet men jag var så trött och trög att jag knappt kunde reagera eller gissa på charadleken. Så jag gav mig en blund i kanske nån timme. Onödigt nog blev jag ännu tröttare när jag vaknade upp. 

Tidigt på morgonen vid 7 var det dags att säga adjö. Adjö till Spanien och adjö till grabbarna. Sorgligt men sant. Dem flesta killar skulle stanna där en dag till medans resterande skulle åka hem. Jag hade lätt velat vara där en dag till. Amy ville t.o.m. att vi skulle missa flyget hem, ha ha. Men nej vi gjorde inte det och inte länge till var vi hemma!

Tack till dem som gjorde resan helt underbart och minnesvärd! Ni är guldvärda! <3


Berget som vi inte hann klättra på.




Kommentarer
Postat av: Amy

Jag ångrade att jag sa så, då vi var VÄLDIGT nära på att missa flyget :p Men visst var det en härlig resa. Sov inte på nätterna & hängde inte med på dagarna ;)

2010-06-17 @ 23:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0