Dag 2 i Benidorm - stranden, carrefour, nostalgi



Benidorm
är en typiskt turiststad. Knappt något som utmärker det spanska kulturen så speciellt mycket. Men i staden Alicante, där har vi en typiskt spanskstad och jag är glad över att jag fick uppleva båda städerna. Alicante och Benidorm har sin egen charm. Jag skulle rekommendera Benidorm för vänner och partyssugna resenärer medan Alicante för kärlekspar och dem som vill uppleva kulturen. Alicante har dem flesta romantiska och mysiga gator jämfört med Benidorm som har skyhöga byggnader. Benidorm är en väldigt sexistisk stad har jag märkt eller är det kanske spanjorer som beter sig så? Staden är väldigt öppet, alla barer och restauranger som försöker locka kunder genom lättklädda kvinnor/män. Jag fann det underhållande klart men tänk på alla barn som ser detta. Barn och barnvagnr var överallt på nätterna. Det är sjukt. Klockan var ändå över 12. Bortser från det älskar jag Spanien. Alla butiker som fanns men som Sverige inte har. Blanco, Carrefour, Bershka...

Anledningen till varför jag älskar Spanien är på grund av hur mycket kärlek jag fick uppleva där senast. Denna nostalgikänslan som flödar över hela mig varje gång jag tänker på Spanien. Jag ryser när jag t.ex. ser Carrefour (ett stort köpcentrum) eller när jag befinner mig i en avdelning med bara vattendunkar. Love it!

Andra dagen i Benidorm fick jag allihopa att följa med mig till Carrefour för storhandlning.  Jag ville dela med mig detta underbara köpcentrum och vi köpte allt från vattenmeloner till tandkräm. Eftersom vi har ett kök ville vi utnyttjar det. Så vi delade upp oss i två lag där varje lag fick laga en varsin maträtt. Jag, Sally, Kelly, Wai och Ara gick med på att laga spaghetti med köttfärssås och resterande bestämde sig för att laga pastasallad. Enkelt, ekonomiskt och gott! Efter Carrefour gick vi till stranden och njöt för fullt. Vädret var perfekt med klarblå himmel och strålande sol!

Fortsättning följer...


påväg till Carrefour


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0